X-Faktor: Minek a műdráma, amikor ennyire tehetségesek az énekesek… Téma: Egyéb kategória
Az X-Faktor már nem az a műsor, amit úgy imádnék, mint régen. Jött a Rising Star, és mindent megváltoztatott, megmutatta, hogyan lehet igazán izgalmassá tenni egy tehetségkutatót. Viszont, most végre eljött a székes forduló, amiért oda és vissza vagyok. Legalábbis, ha engedik, hogy azt nézzem, és ne a műdráma legyen a középpontban.
Nincs mit szépíteni a tegnapi adáson: az X-Faktor lement kutyába. Szinte látom a szemem előtt, hogy az Eszter körül kirobbanó botránynál mennyire boldog voltak a műsor készítői. “Ezaz! Dráma! Van mit eladni a búvárnak, érdekesebbé tehetjük a műsort! Sírás, könnyek, kiboruló mentor, mi kell még?” Nos, mi kéne? Több éneklés. Előadók. Döntéshelyzetek.
Ha valaki netán lemaradt volna: a táborban minden mentor kapott egy kategóriát, amikben van kb. 20 énekes, akik közül 6 előadót visznek a mentorházba. Aki jól énekel, leülhet a 6 szék egyikére, ha mindegyik szék tele, és jön egy brutál jó, valakinek fel kell állnia. Ez izgi, drámai, feszült. Két éve egy Eszter nevű lány itt esett ki, felállították az utolsó percben, és most is ez történt. A szülők kiborultak, üvöltöttek Gáspár Lacival, Tóth Gabi is fontoskodott, a nő bőgött, dráma a köbön.
Simán megértem, hogy sokaknak bejött a tegnapi Eszteres dráma, tényleg tartogatott pár érdekes fordulatot, de igazából parasztvakítás az egész, mert a mentorházban úgyis kiesik a csaj, hiszen a többiek jobbak nála. És amúgy is, nem úgy tűnik, hogy szegényke idegileg és mentálisan felkészült erre a versenyre. (De azt tényleg meg kell erősíteni, hogy amit tegnap énekelt, az ütős volt, és az tényleg tiszteletreméltó, hogy ennyi év után sem adta fel az álmait, és küzd értük).
No de miért ment le kutyába az RTL? Mert ezzel az Eszter-drámával eltelt vagy 20 perc, miközben egy csomó énekest nem hallhattam énekelni, kivágták az értékeléseket, és egyáltalán, a tábori produkcióknak, ahol 4-esben kellett tolni, alig a negyedéből mutattak részleteket. Engem egy műsor ezen szakaszában az érdekel hogy énekel XY, mit mond a zsűri és továbbjut-e az illető. Nekem az műdráma, hogy valakit elküldenek, aztán a szüleik visszaüvöltözik őt a műsorba. Köszönöm, én ebből nem kérek.
Az általam nagyon várt táboros adás első fele tehát kissé csalódás volt, de legalább van minek örülni. Mert tényleg brutál jó hangú énekesek ülnek azokon a székeken. Konkrétan Fejes Szandra és Sárosi Anita Anissza hangjától oda és vissza vagyok, annyira tehetségesek, hogy az hihetetlen. Ha ők nem jutnak be az élőbe, nagyon szomorú leszek, mert valami döbbenetesen jók. És igen, a kiesők közül is volt olyan, akit sajnáltam, hogy távozni kényszerül.
Ez az évad épp elég erős énekesekkel bír ahhoz, hogy ne a dráma, hanem a hang adja el a műsort. Legalábbis, szerintem. Ma este pedig folytatódik a tábor, a fiúk, a lányok és a zenekarok harcolnak majd a 6-6-6 székért, nagyon kíváncsi leszek, hogy kik kaparintják meg.
Amit pedig még feltétlenül meg kell említenem, az Gyöngyi sajnálatos kiesése. Egyszerűen nem tudom megérteni az indokot. Részemről teljesen mindegy, hogy a hölgy már 68 éves, és egy díva veszett el benne. Ne küldjünk el azért egy nagyon tehetséges embert, mert idős. Utálom, hogy a kort stigmaként ragasztjuk az emberekre, és azt mondjuk, azért, mert Gyöngyi már idős korban van, nem lehet neki újat tanítani. Hova tovább, neki nincs szüksége erre. Mert szerintem profi szakemberektől mindig lehet tanulni, az ő csodás hangjával pedig legalább a mentorházban lett volna a helye… Viszont ahogy Gyöngyi távozott, igazi méltósággal, emelt fővel, azért le a kalappal.
És akkor amire külön felhívnám a figyelmet: ilyen arcot vágtak az énekesek, amikor Eszter a végén helyet foglalt. (Fotók: RTL Klub)