Énekesi karrierről álmodó telenovellasztárok Téma: Egyéb kategória

A telenovellák szereplői és a zene mindig is igyekeztek egy hullámhosszra kerülni, az pedig évtizedeken át hagyomány volt, hogy a teleregények főcímdalát a hősnők énekeljék el. Ez bizony ma sem változott sokat, maximum annyiban, hogy kevesebb az énekes-színész, és még kevesebben vannak azok, akik mindkét területen sikereket tudhatnak a magukénak.

Ilyen például a kortalan Lucero (Riválisok), aki 44 évesen is ünnepelt díva és énekesnő, mert a tehetsége révén mindkét műfajban kiemelkedőt alkothatott. A fiatal generációban is vannak páran, akik sikeresek mindkét műfajban, mint a bájos Eiza González, aki az Amores Verdaderos juvenil-főszerepe mellett énekesnőként is sikeres. Uraknál is van ám példa, ő pedig Jencarlos Canela (Ördögi kör), aki a gyönyörű hangjával talán még több fant tudhat magáénak, mint színészi teljesítményével.

Újabban pedig mintha beindult volna egy trend, ugyanis egyre több telenovellában szereplő színész döntött úgy, hogy egy ideig az énekesi karrierjére is próbál koncentrálni. Azok, akik próbát tettek elég változatos múlttal rendelkeznek: akadnak olyanok, akik korábban egy bandában zenéltek, míg mások csak gondoltak egyet, és megpróbálkoztak az énekléssel is. Íme, néhány példa arra, hogy az utóbbi 1-2 évben kik próbáltak (újra) betörni a zeneiparba (is). Tegyük hozzá, elég váltakozó sikerrel.

DAVID ZEPEDA

A 38 éves David sok helyen kipróbálta már magát: 2000-ben a Manhut International szépségversenyen lett a világ második legdögösebb pasija, modellkedett, diplomáját polgári jogokból szerezte, tanult az amerikai Harvard Egyetemen is, jobbára azonban a telenovellák kapcsán vált ismertté. Itthon többek között Kettős játszma, Sarokba szorítva és a Végzet hatalma produktumokból lehet ismerős.

Zepeda első dala, a “Talismán” címet viselte, és az éppen aktuális, Bűnös vágyak (Abismó de pasion) c. sorozatában volt először hallható. A romantikus dallamok ellenére érezhető volt, hogy a színész hangi adottságai nem a legjobbak, ennek ellenére idén megjelent az első nagylemeze, “Volverte a enamorar” címmel. A rajongói reakciók elég vegyesek voltak, de a hírek szerint a lemez eladásai jó számokat produkált, vélhetően a hardcore-fanokat a hamiskás hang sem érdekli, ha az éppen Zepeda torkából tör fel. A színész marketingesei egyébként jól működnek, hiszen az új dalai a Mentir para a vivir-ben is elhangzanak – jelenleg ugyanis itt látható főszerepben a sztár.

GABRIEL SOTO

Gabriel Soto is modellként kezdte karrierjét, 1996-ban pedig a Mister World szépségverseny első helyezettje lett, ezután pedig egyből bekerült a nagysikerű Kairo mexikói bandájába. Az ugyan már akkor nyilvánvaló volt, hogy nem énekel olyan jól, mint banda-társa Eduardo Verástegui, de az, ahogy ugrabugrált a színpadon, csábosan kacsintott a videoklipekben, nos, bőven elég volt a boy-band sikerekhez. A zenekar feloszlása után Soto átpártolt a telenovellákhoz. 2001-ben a Szeretők és riválisok soundtrackjére felénekelt ugyan egy dalt, de az inkább humoros hangvételűnek számított, hiszen az általa alakított karakter csúnyaságáról szólt.

2012-ben azonban gondolt egy merészet, és elénekelt egy duettet Laura Flores énekes-színésznővel, ami a “Lo que me tiene aqui” címet viselte. Az emberek már akkor azt skandálták, hogy azért ezt még sem kellene, és Soto hangi kvalitásai nem elegek ahhoz, hogy énekesi karriert fusson be, mégis, voltak akik rációt láttak a srácban. Valentin napon ugyanis megjelent első önálló nagylemeze, ami “Inevitable”, azaz “Elkerülhetetlen/Szükségszerű” címmel. Mondanom sem kell, a bukás elkerülhetetlen volt, az eladásokat még az sem segítette elő, hogy Soto a telenovellái révén igencsak népszerű Mexikóban. A rádiók sem ölelték keblére Gabrielt, így vélhetően ez is volt a hőn áhított énekesi karrier utolsó állomása.

MAITE PERRONI

Ha valakinek ebből a bagázsból helye van a zeneiparban, az kétségkívül Maite Perroni. A most harminc éves lány karrierjét a népszerű Rebelde c. telenovellában kezdte, ahol a színészekből alakult egy banda, az RBD, ami éveken át volt Mexikó és egyben Latin-Amerika legnépszerűbb zenekara. Habár Maitét még akkor nem övezte akkora hisztéria, mint két kollegináját, Dulce Maríát vagy Anahit de kétségkívül neki is voltak követői. Az Árva angyal főszerepének az elvállalása után Maite elsősorban a színészet mellett döntött, de nem hagyta el végleg a zenét.

Perroni több telenovellájában is dalra fakadt, igaz, elsősorban duett formájában. A Reik formációval előadott “Mi Pecado” és a Marco Di Mauro-val elénekelt “A Partir de Hoy” – A szerelem diadala főcímdalaként, – hosszú ideig vezette a slágerlistákat, Mexikóban, Dél-Amerikában és még Spanyolországban is a rádiók kedvencévé válva. Miután leforgatta tavaly a kevésbé sikeres Cachito del Cielot – ahol amúgy szintén dalra fakadt, – Perroni úgy döntött, idén az éneklésé lesz a főszerep. Augusztus 27-én jelenet meg “Eclipse de luna” címmel a debütáló albuma, amit az Egyesült Államokban készített el. Hajrá Maite!

… ÉS A TÖBBIEK

Kétségkívül nem ez a trió az egyetlen, aki a telenovellák világából kacsingat az éneklés felé. Próbálkozik például Mauricio Martinez is, akit annyira megszerettek a La mujer del vendaval mellékszerepében, hogy rögtön kapott a Televisától egy önálló videoklipet, a Maria del Carmen egykori főcímdala, “Abrazame muy fuerte” kapcsán. Az pozitívum, hogy Mauricio egész jó hangi kvalitásokkal bír. Habár sok tehetsége az éneklésben nincs, és még a rajongói tetszését sem feltétlenül nyerte el, Zuria Vega is esélyes ám egy énekesi karrierre. A 24 éves színésznő szintén a Televisa felfedezettje, aki a Menedék a szerelemben főcímdalát, az “Amor Sincero”-t énekelte fel Alexander Acha oldalán.

Kétségkívül a telenovella gyártók szeretnék azt, ha a főszereplőik nem csak színészként, hanem énekesként is elbűvölnék a közönségüket, de ha ehhez nem társul elegendő tehetség, akkor úgyis csak ideig-óráig lehetnek sikeres a zeneiparban – vagy még addig sem. Hiszen egy telenovellában elég az, ha Zuria Vega bájos pofival mosolyog, vagy ha Gabriel Soto leveti a felsőjét, de egy sikeres énekesi karrierhez ettől több kell – legalábbis, ideális körülmények között.