The Voice – Kultúrmisszió a tv2-n? Téma: Egyéb kategória
Pénteken lefutott a The Voice második élő döntője is, ami, nos, koránt sem volt olyan energikus és kiemelkedően jó, mint az első adás, és mintha ide tartogatták volna a kevésbé jó hangokat is, de üsse kavics, azért élveztem, leszámítva persze a végét. Én nem értem minek kellett Caramel közjátéka, aki látta, tudja miről beszélek, aki meg nem, annak elmesélem. Caramel döntött arról, hogy a két “tanítványa” közül, ki essen ki. És annyira gondban volt, hogy odasétált a versenyzőkhöz, és megfogta a kezüket, hogy majd úgy jobban fog dönteni, mert érzi az energiájukat, meg látja a szemükben a csillogást, és majd attól könnyebb lesz döntenie. Nem is tudtam igazából, hogy nevessek, vagy inkább kínomban lekapcsoljam a műsort. Értem én, eddig is ezerrel nyomatták a spiritualitást, a lelkeket meg az egyéb dolgokat – mindent, ami nem a hang, – így nem is kellett volna meglepődnöm, dehát … nem ezen edződtem, na, Megasztáron nőttem fel, amikor még Rúzsa Magdi mezítláb énekelt, anélkül, hogy táncosok ugrálták volna körbe. De ne kalandozzunk el.
A műsor technikai elemeit nézve elmondható az, hogy amikben eddig jók voltak, azokban most is azok. Szimpatikus, hogy nem üvöltözi bele a fejembe Szabó Kimmel, hogy szavazzak bammeg – úgyse fogok. Habár sokakat idegesít, nekem azért tetszik a színpad is, mármint, annak a megvilágítása. Az X-Faktornál sokszor giccses volt a háttér, de itt viszonylagosan sikerült ízlésesen megoldani. De ha már szóba került Szabó Kimmel Tamás, őt sajnos nem tudom ám olyan jóra értékelni. Még mindig bakizik, ráadásul elég sokat, és képes olyan hülyeségeket is beszólni, amiknek semmi értelmük nincs, lásd a “Még a végén elkapcsolnak a nézők” poénját. És az sem érdekel, hogy énekelt pár sort, inkább ne bakizzon, miközben műsort vezet. A másik jó madár nem más, mint a V-Riporter. Most nem azért, de ennek a Bányai Miklósnak semmi, de semmi szerepe nincs, csak időt húz, pedig azt nem kellene, mert így is bazi hosszú ez a műsor, és idővel csak még hosszabb lesz. Amúgy, a nap beszólása mindenképp a következő volt: “Szavazaikkal buzítsák … ööö, buzdítsák Zsoltot“. Freudi elszólás, kedves Bányai Miki? És most folytassuk a csapatokkal, méghozzá a tovább mögött, mert bazi hosszú, 1500 szavas ez a bejegyzés amúgy is.
MALEK ANDREA CSAPATA: Meglehetősen gyengén indították a második döntőt, sem Gabri, se Zsolt, és még Péter sem hozott igazán értékelhető teljesítményt. Az külön fájt, hogy szerencsétlen Bakonyi Zsoltra mennyire ráerőltették ezt a színpadi rutint, és még be is vallotta, hogy nem ő akarta ám ezt. Ki is esett, mint a sicc, pedig a válogatók alapján nagyon megkedveltem ezt a srácot, és sajnálom is, hogy kiesett, de teljesen megérdemelten távozott, teszem hozzá. Schrott Péter azt a szintet hozta, amit korábban Talán Attila, remélem ez a mű-rocker nem fog addig elmenetelni, mint a másik mű-rocker. Viszont, Torzsa Gabivel kultúrmissziót hozott létre a The Voice, hiszen roma nyelven szerintem még egy tehetségkutatóban sem énekelt egy énekes sem – legalábbis az én emlékeim alapján ezt mondhatom. Persze, az énektudása közel sincs azon a szinten, amint Palya Bea, a dal eredeti előadója produkált, ennek ellenére Gabi jól megoldotta a feladatot, és ennek örültem. Csak azt nem értettem, ha egy roma és magyar nyelven dalt adnak elő, és próbálnak autentikus hangulatot teremteni, akkor miért kellenek bőr ruhában vonagló táncosnők az énekes mögé? Á, inkább ne is elemezzük, jó volt, és kész. Malek Andrea is amúgy egyre szimpatikusabb, végre, megint nem vihog, és imádom, hogy ennyire tüzes, és mindenkinek beszól. Tényleg érdemes volt beválasztani őt.
SOMLÓ TAMÁS CSAPATA: Hát mit mondjak, a tehetségkutatók legunalmasabb zsűrije/mentora/mestere lett Somló Tamás, aki egy értelmes mondatot sem tud kinyögni, ami azért elég hülyén veszi ki magát egy ilyen műsornál. Tulajdonképpen nincsenek értelmes megnyilvánulásai, amik a teljesítményét a nullával teszik egyenlővé. Ha lesz The Voice második évad, az fix, hogy nélküle lesz. Ami a versenyzőit illeti, ebben a körben nekem tetszettek. Legjobban Regina varázsolt el, aki tök jól adta elő a Girl on Fire című dalt. És tényleg, tökre bejött az, hogy Somló tanítványai milyen nemes egyszerűséggel adták elő a dalaikat, nem kellett mögéjük vonagló táncos, vagy félpucér pasi-rengeteg, akkor is megtartották a figyelmemet, ennek pedig nagyon örülök. A közönség amúgy Weisz Viktort juttatta tovább, és teljes joggal. Habár kicsit lakodalmasnak tűnik a pasi stílusa, mégis, egész jó a hangja, és a magyar nyelven való éneklést is díjazom. Viszont Szabó Kimmel itt is szegénységi bizonyítványáról adott tanúbizonyságot, a “Barátnőd most biztos nagyon büszke rád” szövegével. Nem, kedves Kimmel, elbújt a pad alá a nő, nehogy valaki kapcsolatba hozhassa Viktorral… Somlótól pedig Kriszta Réka Piroska távozott, akit amúgy csak tisztelni tudok. No nem a hangi kvalitásai miatt, mert X-Faktor színvonalon énekelt, – értsd: Szabó Dávid szinten volt hamis, – mégis, időt és energiát nem kímélve átalakította Majka “Belehalok” című dalát, és miközben énekelte, tök jól játszott még az arcával is. Csak sajnos hamis volt, különösen a magasabb hangoknál. Plusz, ha már ilyen stílusban nyomatja ezt a mély mondanivalóban rendelkező dalt, akkor oda több nyomasztó, szomorú hangszín kellene, legalábbis, szerintem.
MEZŐ MISI CSAPATA: Hm, most mit mondjak, Pál Dénes egyszerűen gyönyörű, és még hangja is van, nem is akármilyen. Már kezdem megkedvelni ezt az egyedi hangszínt, viszont, franciául énekelni, hát, mit mondjak. Jól nyomta, csak nem éreztem azt, hogy beszélné a nyelvet, tudná-e miről énekel, és olyan idegennek tűnt a dolog. Ennek ellenére jól lenyomta, és mondtam már, hogy Pál Dénes gyönyörű? 🙂 Amúgy, a tv2 meg kapja be, miért kell ennyire ráerőltetni a szerelmes Agárdi Szilviába vonalat? Berángatták szegény lányt is, aki amúgy tök aranyosan drukkolt, és Szabó Kimmel itt is rém béna volt, a “Kire gondoltál miközben énekelted? Mondd bammeg, hogy Szilviára. Mondjad már, mert kirúgnak, engem is, téged is. Mondd már bammeg!“. És kimondta. Hülye bulvár. Az este legnagyobb csalódása Pákai Petra volt a számomra, örülök is, hogy kiesett. Elhitették velem a kisfilmje alatt azt, hogy adott lesz egy duci nő, aki majd végig táncolja, meg mozogja a dalt, és hú de jól érzi magát a próbákon, mert letapizhatta a pasikat. Szóval vártam, egy gyönyörű duci nőt, aki él a színpadon, ehelyett kaptam egy iszonyatosan elénekelt Britney Spears dalt, és egy földbe cövekelt dominának maszkírozott nőszemélyt, akit körbetáncoltak az anorexiás modellcsajok, és a nagyon jóképű és jótestű modellpasik pedig még a közelébe sem mentek szerencsétlennek. És a végén a spárga valószínűleg jó dobás akart lenni, de én komolyan attól féltem, hogy majd ott marad szegény, ráadásul mintha a kamera sem találta volna a nőt, vagy csak a technikus szívesebben mutogatta a félpucér pasikat – utóbbit mondják nem bánom. Nem fog hiányozni a közeljövőben a csaj, az száz százalék. Bűdi Szilárdról egy szót sem akarok írni, még mindig utálom, és az sem tetszett, amit énekelt. Mező Misi pedig, nem hittem volna, hogy ilyen szórakoztató lesz majd az élő döntők alatt is. Egyre szimpatikusabb a pasi 🙂
CARAMEL CSAPATA: Csak én érzem úgy, hogy túlértékelik Gájer Bálintot? Mármint persze, ő is átírta a dalt, amit előadott, és még – nagyon bénán, – rappelni is próbált, no meg, ő a nagy visszatérő, meg ilyenek, de akkor is, engem nem varázsolt el a pasi. Ahogy a rockerbarbiért se voltam oda, és gondolhatjátok, hogy Karai Anna kiesésekor nem sírtam könnyeket – már megint hörgött, ráadásul egymás után egy csomószor, énekelni pedig nem nagyon tud ez a csaj. A színpadra viszont nagy showműsort varázsolt, ő élt legjobban a színpadon, és ezért ez teljesítmény, bár, nem értem mi volt abban a koncepció, hogy félmeztelen pasik ugrálnak rá a mesterek székére, amikor négy mesterből három pasi … miért nem nők ugráltak? És egyáltalán, minek kell a mestereket bevonni egy produkcióba? Akkor talán Mező Misi se mondott volna olyan negatív kritikát 🙂 Az este utolsó fellépőjeként érkezett Henderson Dávid, a The Voice legnagyobb felfedezettje. Nekem nagyon szimpatikus a srác, bár, nem értem miért erőltetik nála ezt a földreszállt angyal szituációt, akit amúgy fel is emeltek. És tényleg élő showban kell azt kitárgyalni, hogy fájt Dávid férfiassága attól, hogy megemelték őt? Illúzióromboló, de tényleg. Viszont, ami a dal elénekelését illeti, hát abban nem volt hiba, legalábbis, szerintem. Nagyon profi és tehetséges ez a srác, imádom. Caramelről pedig én már nem mondok semmit, ezzel a spirituális kaksiságával már kezd sok lenni, pedig tud ám ő kritikát adni, ha kell, sokkal pedig egyet is értek.
Összegezzünk? Miért ne. A The Voice még mindig jobb, mint az X-Faktor, nagyon nagyon sok mindenben. Például imádom azt, hogy több előadó is kreatívan nyúlt hozzá a dalához, és nem -csak, – karaoke versenyt játszottak. Valahogy ettől válik valaki igazán előadóvá, nem? Ha nem csak elénekelni a dalt, hanem a maga képére is formálja azt. És ezt még azok is megoldották, akik nem feltétlenül hangszerelték át az adott produktumot, lásd, Henderon Dávid lenyűgöző és csodálatos produkcióját. Az is tetszik ám, hogy milyen többnyelvű a műsor. Elhangzott már élő adásban öt nyelven dal, volt spanyol, francia, roma, magyar és persze túlnyomó többségben angol, de akkor is, tetszik a sokszínűség. És meg kell mondjam, már most sajnálom azt, hogy adásonként négyen esnek majd ki a műsorból, mert így túl hamar vége lesz, pedig én még nézném tovább és tovább…