X-Faktor 2013: Kik a kedvencek a Facebookon?

7

Habár az esetek többségében arról esik szó, hogy mennyit számítanak a nézői voksok a verseny kimenetelét illetően, nem szabad elfeledni a közösségi média, tehát a Facebook erejét. (A Twitternek is bele kéne számítania, de az itthon nem olyan mérvadó). No de miért olyan fontos ez?

Gondoljunk az utóbbi évekre, hány olyan, napjainkra is aktív énekest/előadót termelt ki a közösségi média, akik enélkül talán nem lennének a csúcson? Fluor Tomit és a Mizut is az internet tette naggyá, ahogy Majkát és a dalait is, mint a legnagyobb slágerét, a Belehalok-ot. Pontosan ezért van jelentősége annak, mely idei X-Faktorosnak lájkolják be az emberek a hivatalos oldalát.

Peterffy Lili BTW

Ha egy előadó oldalát sokan szeretik, akkor eleve sok emberhez eljutnak az újdonságok, növekszik a Youtube számláló, ami haknikat és koncerteket eredményezhet. Sőt, arra is láttunk már nem egy példát, amikor egy dal először a neten volt sláger, és miután bizonyított, akkor került csak be a rádiókba. Ergó napjainkban a közösségi médiát kár lenne nem figyelembe venni, erre pedig az X-Faktorosok is rájöttek. Számukra pedig különösen azért fontos mindez, hogy a műsor után is megmaradjon egy online közösségként a mögöttük álló rajongótábor.

Íme, az idei döntősök hivatalos oldalainak a lájkolóinak a sorrendje:

1. ByTheWay: 42.300 | 2. MDC: 19.900 | 3. Csordás Ákos: 17.200 | 4. Szabó Ádám: 13.600 | 5. Bozsek Márk: 13.500 | 6. Péterffy Lili: 11.200 | 7. Danics Dóra: 10.700 | 8. Batánovics Lili: 9.700 | 9. Tóth Marcell: 8.800 | 10. Krasznai Tünde: 7.500 | 11. Fat Phoenix: 5.300 | 12. Eckert Anikó: 3.600

Az adatokat elemezve jól látszik az, hogy a ByTheWay uralja a listát, többen lájkolták a zenekart, mint Eckert Anikót, a Fat Phoenixet, Krasznai Tündét, Tóth Marcellt, Batánovics Lilit és Danics Dórát összesen. Mindez arra enged következtetni, hogy ha nyer ma a BTW, ha nem, mindettől függetlenül van egy folyamatosan növekvő rajongótáboruk, akik követni fogják a jövőbéli híreket is velük kapcsolatosan, ami stabil alapot biztosít egy zenei karrierhez.

bytheway-facebook

A ByTheWay leleményességét jelzi még az is, hogy ők voltak az elsők az idei szezonban, akik folyamatosan kapcsolatot tartottak a rajongóikkal. Állandó jellegűek voltak a vicceskedő videofelvételek a próbákról vagy csak úgy random helyszínekről, folyton lehetett nyerni valamit, eközben pedig művészi szintre fejlesztették az smsért való tarhálást is. Idővel a többi mentorált is átvette a BTW szokását, most már Danics Dóra is videóüzenetben kommunikál a fanokkal, azt pedig, hogy az ötletet kitől merítette, jól látszik.

Akárhogy is, a Facebook-lájkok nagysága egy jó alap lehet arra, hogy lemérjük, melyek azok az előadók/zenekarok, amire kíváncsi az emberek egy része. Ez nem azt jelenti, hogy az MDC olyan befutott zenekar lesz, hiszen az első debütáló daluk, a “Te se vagy más” a 3.000 nézőt sem érte el Youtube-on. (Bár, hozzá kell tegyem, az RTL letiltotta a videó megtekintését, még a zenekar sem töltheti fel a hivatalos csatornájukra).

A fenti lista tehát tájékoztató jellegű, afféle statisztika, ami talán magyarázatot adhat pár kérdésre.

X-Faktor

1672 <- Az összes oldalletöltés 1 <- A mai adatok
Share.



7 hozzászólás

  1. Szabó Ádámnak van egy másik FB-oldala, azt még ő hozta létre, azzal a második lenne itt:D
    Amúgy érdekes, hogy a TOP 6-ból csak a BTW dobogós, és itt azért még nem szólhat közbe a műsor utáni tevékenység, hisz még csak az MDC-nek jelent meg dala.

    • Nahát, azt a másik oldalt nem is láttam. Meg is lepett, hogy “csak” ennyien lájkolták Ádámot, többet gondoltam volna neki.

  2. Én a By the waynek szurkolok jó hogy ennyire törődnek a rajongóikkal. Több versenyzőnek is lesz saját dala kérdés az hogy kinek a dala lesz sláger. A második szériában is énekelt saját dalt néhány versenyző de csak egy dal lett sláger.

  3. Azért azt is tegyük hozzá, hogy akik ezeket az oldalakat lájkolták a többségük tini, ők nem is szoktak olyan sok szavazatot leadni, főleg a költségek miatt. Csak rajonganak és nem szavaznak. :P

    • De vannak olyan dolgok, amiket ingyen is megtehet, mint megnézni a videoklippeket, audio feltöltéseket, lájkolni agyba-főve minden kiírást, hogy az ismerőseikhez is eljusson az “ige”. Minden hasonló dologgal a srácok népszerűségét növelik, és ez egy fillérjükbe se kerül.

    • Vastag Csabát, a haknikirályt már 214 ezren lájkolták. Azért érdemes foglalkozni ezzel is. A közösségi média erejét nem szabad lebecsülni. A Gangam Style se lenne ott, ahol, ha nem lett volna mindenütt megosztva.

Leave A Reply