Nézettségen vitatkozik az RTL és a Tv2 csoport

0

Két érdekes sajtóközleményt is kaptam tegnap. Mindkettő nézettségi sikerekről szól, és a Tv2 illetve az RTL csoport is saját magát fényezi. Az elsőben a Tv2 dicsekszik arról, hogy mennyire sikeres volt Az ének iskolája, plusz a Tények. Íme, a Tv2 közleménye:

A TV2 nyerte a júniusi nézettséget a teljes lakosságot tekintve, az elmúlt hónap legnézettebb műsora a TV2 tehetséggondozójának, Az ének iskolájának döntője volt. A hírműsorok közül júniusban piacvezető volt a Tények, az elmúlt hetekben a TV2 18.30-as hírműsorát nézték a legtöbben.
Júniusban a TV2 volt a legnézettebb magyar csatorna. A Nielsen adatai szerint a TV2 15,3 %-os közönségaránnyal nyert az RTL Klub 14,51%-os részesedésével szemben a teljes lakosságot tekintve. A hónap legnézettebb műsora a TV2 tehetséggondozója, Az Ének iskolája június 16-i döntő adása volt. A szuperprodukció 40,2%-os piaci részesedést ért el a teljes lakosságban, az éneklő gyermekeket közel 1,8 millióan nézték.
A hírműsorok közül a Tények remekelt: június 1-30. között a TV2 18.30-as hírműsorának átlagnézettsége meghaladta a 892 ezret, szemben az RTL Klub Híradójának 829 ezres átlagnézettségével, amely májushoz képest csökkenő tendenciát mutatott. A Tények ezzel piacvezető volt az elmúlt hónapban.

Az RTL csoport is dicsekszik, ők a kábeltévék nézettségét emelték ki a közleményükben, plusz fontosnak tartották elmondani azt, hogy a Muzsika TV és az RTL II is egyre több nézőt vonz. A poén az, hogy mindkét közleményben vannak igazságok. Hát igen, vicces az, amikor minden csatorna a saját teljesítményét fényezi. Íme, az RTL Csoport sajtóközleménye.

Tavaly ősszel a folyamatosan változó televíziós piac két főszereplője elindította új kábelcsatornáit (RTL II, SuperTV2), valamint egyre erősebb portfóliókat kezdett létrehozni. Az RTL Csoport portfóliójába tartozó RTL Klub, Cool, Film+, RTLII, Prizma, Muzsika TV, Sorozat+ és Film+2 az első félévben egész napot vizsgálva a 18-49-es célcsoporton 30,3%-os (a TV2 Csoport 16,4%-os) közönségarányt ért el, a főműsoridőben (19:00 és 23:00 között) pedig 37,2%-osat (a TV2 Csoport 19,8%-osat).

A Film+ és a Cool a kábelcsatornák élén
A 18-49-es célcsoporton (egész nap) az első félév két legnézettebb kábelcsatornája az 5,2%-os közönségaránnyal rendelkező Film+ valamint az 5,1%-kal rendelkező Cool lett, a Viasat3 már csak 3,7%-os piaci részesedést tudhat a magáénak, pedig két éve ugyanebben az időszakban (az első félévben) még 4,7%-kal a Viasat3 volt a kábelcsatornák élén. A félév legnézettebb kábelcsatornás műsora is az RTL Csoport nagyobb filmes csatornájához kötődik, április 1-jén a Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed című film 17,6%-os 18-49-es célcsoporton mért közönségarányával idén még nem talált legyőzőre.

Egyre népszerűbb az RTLII
A csatornacsalád legfiatalabb, s egyre népszerűbb csatornája az első félévben 1,6%-os közönségarányt ért el (egész napot vizsgálva, 18-49) míg a SuperTV2 1,4%-ot. Az RTLII-n idén tavasszal futó Szombat Esti Láz 4. évadának utolsó adását (teljes lakosságon mérve) 676 148 néző látta, ennél többen kábelcsatorna műsorát utoljára 1999-ben nézték.

A Muzsika TV egy év alatt megduplázta közönségarányát
A kábelportfólió nagyobb tagjai mellett érdemes megemlíteni az ugyan kisebb közönségaránnyal rendelkező, de a szó szoros értelmében véve egyre populárisabb csatorna, a Muzsika TV eredményeit is: tavaly az első félévben 0,3%-os 18-49-es közönségaránnyal rendelkezett, idén ugyanebben az időszakban már 0,6%-ossal, vagyis az RTL-es portfólió zenei csatornája a két vizsgált időszak között megduplázta közönségarányát. A 25. héten pedig 2009-ben kezdődő történetének legnézettebb hetét produkálta 0,8%-os (egész napos) közönségaránnyal.
Az alábbi listák a magyar nyelvű kábelcsatornák első féléves eredményeit mutatják: a 20 legnézettebb kábelcsatornás műsor közül 11, a 20 legnézettebb csatorna közül pedig négy az RTL Csoporthoz köthető.

UPDATE: Az RTL csoport kiadott még egy sajtóközleményt, ami alapján az év első felében ők domináltak a hazai nézettségi versenyben. Külön kiemelik a Barátok Közt, Éjjel Nappal Budapest és a Fókusz fölényes sikereit is.

181-ből 165 főműsoridőt az RTL Klub vitt
Az RTL Klub az év első hat hónapjában továbbra is tartotta vezető pozícióját a televíziós piacon. A csatorna a tavaszi hónapokban folyamatosan növelte közönségarányát főműsoridőben, márciusban a televíziózó 18-49-esek 22,3%-a választotta főműsoridőben, azaz este 7 és 11 óra között az RTL Klubot, áprilisban ez a szám 24%-ra nőtt, de még májusban is képes volt a csatorna növelni piaci részesedését a kiemelt sávban, 24,1%-os share-t ért el. Január elsejétől június 30-ig az RTL Klub átlagosan 23,2%-os közönségarányt ért el a főműsoridőben, míg a TV2 mindössze 17,1%-osat.

A két legnézettebb napi sorozat az RTL Klubon
A tavaszi főműsoridős növekedést a csatorna egyaránt köszönheti régi, bevált műsorainak, valamint új saját gyártású és vásárolt tartalmainak is. A tavasz eleinte igencsak szürke hétköznapjait néhány budapesti fiatal tette egyre színesebbé, hiszen kétségtelen, az első félévben a legnagyobb meglepetést az Éjjel-Nappal Budapest című vadonatúj napi sorozat okozta. A Joe lakásában élő fiatalok életét a 22. héten már a tévé előtt ülő 18-49-esek 34,4%-a követte. A sorozat indulásától (február 11.) június végéig átlagosan 28,2%-os share-t ért el.

Magyarország legnézettebb napi sorozata a Barátok közt
Nemcsak az új sorozat halmozza a sikereket az RTL Klub főműsoridejében; az idén 15 éves Barátok közt is sikeres félévet tudhat maga mögött. Az Éjjel-Nappal Budapest sikere jót tett a Mátyás király tér lakóinak is, hiszen az első félévben a 18-49-es célcsoporton átlagosan 29,2%-os közönségarányt ért el a Barátok közt, ami ebben a korcsoportban továbbra is Magyarország legnézettebb napi sorozata.

A nézettségi verseny győztese a Híradó és a Fókusz
A fikciós műsorok mellett a Híradó és a Fókusz is megőrizte vezető szerepét saját kategóriájában: január elejétől június végéig az RTL Híradó átlagos közönségaránya a 18-49-es célcsoporton 27,4% volt, míg a TV2 hírműsora, a Tények átlagosan 23,8%-os közönségarányt ért el 2013 első hat hónapjában. A két csatorna infotainment műsorai között még nagyobb volt a különbség: a Fókusz 24,5%-os átlagos közönségarányt ért el 18-49-es korcsoporton, míg a prime és az off-prime között vándorló Aktív mindössze 12%-os közönségarányt ért el a televíziózó ötven alatti felnőttek körében.

100 legnézettebb műsorból 97 az RTL Klubon
Az első félév eredményei a kereskedelmi szempontból legfontosabb célcsoporton (18-49) egyértelműen azt mutatják, hogy még mindig az RTL Klub az osztályelső, hiszen a félév 181 főműsoridejéből 165-öt az RTL Klub nyert (a TV2 tizenöt főműsoridőt vitt el, az M1 pedig egyet), és ebben a hat hónapban az ötven alatti felnőttek által leginkább nézett műsorok is az RTL Klubhoz köthetők. A első félév 100 legnézettebb műsora közül 97 az RTL Klubon futott, 2 a TV2-n, egy az M1-en (18-49-es célcsoporton).

538 <- Az összes oldalletöltés 3 <- A mai adatok
Share.



Leave A Reply