close
Érdekességek

Mennyibe kerül egy reklám Amerikában?

Nem hiába van annyi sorozat az Egyesült Államokban, ugyanis kétségkívül megéri sorozatokat gyártani, hiszen rengeteg pénzforrást találhat magának egy széria, többek között DVD értékesítés, külföldi eladások vagy a hazai szindikátusi sugárzás, a nagyobb sorozatokat például egymillió dollár felett is eladhatnak epizódonként, és akkor a reklámbevételekről még nem is beszéltünk. A tengerentúlon hasonlók a jogszabályok, mint Magyarországon, olyan különbséggel, hogy ott többször megszakítják a műsort, amikor például a Glee-t néztem élőben, legalább négyszer ment reklámra a FOX.

A reklámidőt Amerikában is félpercenként értékesítik, és kiderült az, hogy mennyibe kerül egy harminc másodperces tampon reklám az amerikai sorozatok és reality programok alatt. A legkevesebbet a sorozatok közül a Nikita éri, ugyanis ott harminc másodpernyi reklámért csupán 23,387 dollárt kérnek el, de átlagosan a CW az az adó, ahol relatíve nem kerül sokba a reklám. Íme, az öt network legtöbbet érő scripted sorozata:

– ABC: Modern Family ($330.908); Grey’s Anatomy ($226.707); Once Upon a Time ($203.537)
– CBS: The Big Bang Theory ($275.573); 2 Broke Girls ($269.235); Two And A Half Men ($247.261);
– FOX: New Girl ($320.940); Family Guy ($276.690); Glee ($224.345)
– NBC: The Office ($140.304); Go On ($128.710); Revolution ($97.133)
– THE CW: Arrow ($62.995); The Vampire Diaries ($61.887); Emily Owens MD ($43.633)

A legtöbbet érő sorozat tehát a Modern Family, ami a nézettségét tekintve nem is meglepő, az pedig szembeötlő, hogy a komédiák mennyire jól futnak, hiszen relatíve azokért kapnak a legtöbbet a csatornák. Annak, aki több adatra is kíváncsi, javaslom, hogy kattintson a továbbra, ahol egy komplett táblázat várja őt.

489 <- Az összes oldalletöltés 1 <- A mai adatok

Leave a Response