Mennyibe kerül egy reklám Amerikában?

0

Nem hiába van annyi sorozat az Egyesült Államokban, ugyanis kétségkívül megéri sorozatokat gyártani, hiszen rengeteg pénzforrást találhat magának egy széria, többek között DVD értékesítés, külföldi eladások vagy a hazai szindikátusi sugárzás, a nagyobb sorozatokat például egymillió dollár felett is eladhatnak epizódonként, és akkor a reklámbevételekről még nem is beszéltünk. A tengerentúlon hasonlók a jogszabályok, mint Magyarországon, olyan különbséggel, hogy ott többször megszakítják a műsort, amikor például a Glee-t néztem élőben, legalább négyszer ment reklámra a FOX.

A reklámidőt Amerikában is félpercenként értékesítik, és kiderült az, hogy mennyibe kerül egy harminc másodperces tampon reklám az amerikai sorozatok és reality programok alatt. A legkevesebbet a sorozatok közül a Nikita éri, ugyanis ott harminc másodpernyi reklámért csupán 23,387 dollárt kérnek el, de átlagosan a CW az az adó, ahol relatíve nem kerül sokba a reklám. Íme, az öt network legtöbbet érő scripted sorozata:

– ABC: Modern Family ($330.908); Grey’s Anatomy ($226.707); Once Upon a Time ($203.537)
– CBS: The Big Bang Theory ($275.573); 2 Broke Girls ($269.235); Two And A Half Men ($247.261);
– FOX: New Girl ($320.940); Family Guy ($276.690); Glee ($224.345)
– NBC: The Office ($140.304); Go On ($128.710); Revolution ($97.133)
– THE CW: Arrow ($62.995); The Vampire Diaries ($61.887); Emily Owens MD ($43.633)

A legtöbbet érő sorozat tehát a Modern Family, ami a nézettségét tekintve nem is meglepő, az pedig szembeötlő, hogy a komédiák mennyire jól futnak, hiszen relatíve azokért kapnak a legtöbbet a csatornák. Annak, aki több adatra is kíváncsi, javaslom, hogy kattintson a továbbra, ahol egy komplett táblázat várja őt.

604 <- Az összes oldalletöltés 1 <- A mai adatok
Share.



Leave A Reply