The New Normal – A Pilot

8

Kíváncsi vagy arra, hogyan él majd együtt Kurt és Blaine húsz év múlva, sikeres, befutott és gazdag melegként Los Angelesben? Mert ha igen, akkor itt a The New Normal, amit a Glee kreátora, Ryan Murphy, és a No Ordinary Family-t készítő, Ali Adler alkotott meg. Vagyis, túl sok mindent nem kellett megalkotni, hiszen túl sok egyediség nincs a pilotban. A sorozatban. Mert majdnem olyan, mint a Glee. Mégis, bakker, ez működik, éneklés nélkül is!

Arról szól amúgy, hogy van egy meleg pár, az egyikük sportot néz (~Blaine), a másikuk a divat megszállottja (~Kurt), utóbbi pedig meglát egy babát, aki cuki, és bejelenti, ő is olyat akar. Mert miért ne. Eközben Ohioban a tizenöt évesen anyává lett Goldie rajtakapja férjét amint egy kínai nőt kamatyol a kis szerszámával, dühös lesz, és lelép a lányával LA-be, és úgy dönt, ő akar lenni Julianna Marguiles, hogy olyan király ruhákat hordhasson, mint a színésznő a Férjem védelmében c. sorozatban, mert bezony mindig is ügyvéd akart lenni. Úgy dönt béranyának áll, mert miért ne, kiválasztja főhőseinket, de épp a beültetés napján beállít a nagyanyja, Jane (~Sue), aki utálja a melegeket, mert miért ne, és királyabbak a beszólásai mint a Glee-béli reinkarnációjának a legjobb napjain. Persze itt van főszereplőként Rocky is alias Black Sue, aki persze védi a melegeket, mert miért ne. Goldie végül kiáll magáért, beköltözik a lányával melegékhez, eközben pedig Bryan afféle “Sok sikert, Charlie” módra kamerával felveszi a történteket, meg a nyálas hozzászólásokat arra vonatkozóan, mennyire is akarják a babát. Mert miért ne.

Értitek? A legtöbb szereplőnek az érve arra, hogy megtegyen valamit, a “Miért Ne?”. Nincsen semmi sem alátámasztva rendesen, az pedig egyértelműen látszik, hogy Murphy a negyven percesekhez szokott, mert bizony húsz perc túl kevés neki a történetmesélésre. Még melegéket sem sikerült rendesen bemutatni, nekik pedig az indokuk a gyerekvállalásra röhejes. Egyik nap még nem kellett, másnap úgy döntöttek meghalnak érte, és a harmadik nap meg már felkerestek egy ügynökséget. Ukmukfuk. vagy mert miért ne? Így nem nagyon lehet sorozatot gyártani. Ennyire egy karakter se lehet “kis hülye”. Viszont amit nem lehet elvitatni Murphytől, azok a zseniális egysorosok. Mert annyi volt benne, hogy még felsorolni is sok lenne. Tele van megmosolyogtató jelenetekkel, néhol hangosan fel is nevettem, és ez egy szitkomnál jó dolog, de nem feltétlenül elég. Túl sok mindent akart bemutatni Murphy és túl kevés volt rá az ideje. Nem szeretem az ennyire egydimenziós, “Miért ne?” karaktereket…

Ami a színészeket illeti, húsz perc kevés arra, hogy ki lehessen jelenteni ki a jó és ki a rossz, viszont a nagyit alakító Ellen Barkin nagyon odavágott, és úgy érzem Murphy az összes poént, amit anno Jane Lynch számára írt, áttolta a The New Normalba. Ami a melegeket illeti, annyira egydimenziós az ábrázolásmód. A “férfi-figura” sportot néz és normálisan öltözkdik, a “feminim-figura” pedig pénzt költ egész nap és randa divatos ruhákat hord, viszont utóbbinak nagyon jó beszólásai voltak, aminek azért derültem. Sőt, úgy érzem, hogy idővel Bryan lesz majd az, aki bejárhatja a Kurt-féle utat, a karakterfejlődés terén. Ennek pedig örülök. Hősnőnek Georgia King tökéletes, mert aranyos és szeretnivaló ez a lány első blikkre. Továbbá nagyon jó lenne ismét viszont látni Jayson Blairt és a karakterét, mert az a pasi egyszerűen … miért nem őt castingolták melegnek? :)

Végül írnék egy kicsit a témáról is, habár ez kényes dolog. Mert maga a sorozat arról szól, hogy egy stabil kapcsolatban élő meleg pár gyereket akar vállalni (Mert miért ne?), és ez komoly társadalmi vitákat szít még ma is. Mennyire egézséges egy gyereknek ha két apa neveli fel, mennyire tesz az neki jót, ilyen és ehhez hasonló morális kérdések vetődnek fel akarva-akaratlanul. Mert ilyen a téma., Mindezt pedig a sorozat – egyelőre? – azzal ki is merítette, hogy diszfunkcionális családokat mutatott be, ahol egy törpe és egy normális magasságú ember nevel gyereket, vagy nagymamakorban ikreket szülő nő, illetve a süketek gyerekei, akik megjegyezték, örülnek, hogy nem hallják a nyavalygásaikat. A végén pedig megjegyezték, “Abnormal is the new normal“. Ez egyfajta állásfoglalás, ahogy maga a sorozat is, amivel csak egyetérteni tudok, de ezt bővebben nem fejtem ki. Talán, majd egyszer, ha van rá igény.

Értékelés: 6/10
Az egysorosokra tíz per tízet kaphatna, de mivel ordított a hibáktól a pilot, ezért nem érdemel ettől magasabb osztályzatot. Na meg azért se, mert nagyon hajaz a Glee-re, amit hibaként is felróhatnék, de ugye a Glee-ből sosem elég. Mindenesetre nem hiszem, hogy a The New Normal túl sokáig életbe maradna, mert országos csatornán fut, és túl komoly témáról szól. De ne legyen igazam, mert már most alig várom a folytatást.

873 <- Az összes oldalletöltés 1 <- A mai adatok
Share.



8 hozzászólás

  1. Én is megnéztem a pilot-ot… és sokkal-sokkal többet vártam. Igazából tényleg nagyon buták a karakterek és semmi sincs megalapozva… valahogy olyan érzésem van, hogy ez egy dramedy akar lenni 20 percben, ahol nem sikerült eltalálni az arányokat.
    A GLEE-s párhuzamokat csak azért vettem észre, mivel kiemelted Tibi, ennek biztos az az oka, hogy a második évadban kaszáltam a GLEE-t.
    Az egysorosok és a beszólások tényleg jók voltak, de még valahogy nem érzem a sorozat humorát… várom a második részt, hogy meggyőzzön.

    • Igen, pontosan, dramedy akar ez lenni, de erre 20 perc kevés. Pedig még azt se mondhatjuk, hogy sok szereplővel dolgoznak.

      A nagyi végső vallomása a férjéről meg annak a szeretőjéről se volt feltétlenül szükséges, hogy bekerüljön. És mégis.

  2. De érdekes, pont tegnap néztem meg én is a Pilotot. :) Egyetértek egyébként a kritikával, unalmas délutánjaimon lehet, hogy előveszem majd a sorozatot, de kibírnám nélküle is. Lehet, hogy a Glee-ben működnek a sztereotíp karakterek (hisz’ pont erre épül), de itt már nagyon nem…

    • Szerintem itt is működhetne, ha nem “Mert miért ne” karakterek lennének.

      És az elején lévő “gyereket akarok hirtelen” dolgot már azzal ki lehetett volna ütni, ha mutatnak egy berendezett gyerekszobát gyerek nélkül a pilot elején, és amkor meglátja a cuki babát, akkor már nagyon rájön hogy neki márpedig nagyon kell a gyerek. És bumm, akkor máris nincs hirtelen az egész.

  3. Végre megnéztem én is a pilotot, és egyet kell veled értenem. Egysorosokban nagyon erős, de a történet valahogy nem az igazi. Túl sok mindent döntenek el a szereplők “derült égből villámcsapás” módon és ez nekem nem jön be hosszú távon. Pedig a téma amúgy nem lenne rossz.
    Ami mondjuk idegesített, az a Klaine és David és Bryan karakterek közötti hasonlóság, és az, hogy már megint kaptunk egy feminin és egy maszkulin meleg pasit, csakúgy, mint a Glee-ben… Ryan nem tanulna egy kicsit a meleg karakterekről a Queer as Folk készítőitől?
    Néhány résznyi esélyt még adok neki, de nem hiszem, hogy sikerül majd meggyőznie.

    • Azért a Fiúk a klubból se volt igazán reális a meleg karakter ábrázolásban. Én azt mondom, az igazság a Murphy-féle karakter, és Brian Kinney és bandája között található :)

  4. Én most néztem meg az első két részt, és nekem tetszett összességében. A hibákkal, amiket felsoroltál, egyetértek, tényleg olyan, mintha 40 percet akartak volna belesűríteni 20 percbe, és nekem ettől picit üresnek tűnt. A sztereotípiák jellemzőek, tipikus Ryan Murphy… Le se tagadhatná amúgy, hogy ő a sorozat atyja. Remélem ezt a semmi sincs rendesen megalapozva dolgot később elhagyják, és csak azért volt most ilyen, mert túl sok mindent akartak a pilotba belesűríteni, de nekem ettől függetlenül tetszik, szimpatikusak a karakterek (habár nem tudom, hogy Nene Leakes-re mennyire volt igazából szükség…), szóval várom a folytatást ! :) (és remélem, hogy jó sokáig lesz !!)

    • Nene Leakes-t nagyon erőlteti Murpy, a Glee-be is benyomta, de tulajdonképpen ott se volt túl sok jelentősége a karakternek, gondolom itt sem lesz. Max egy jó poénforrás, semmi több.

      Off: A második rész sokkal jobb volt, mint az első :)

Leave A Reply